לא קרלינג

תמיד כששיחה עם אנשים שלא מכירים אותי מגיעה לגולף, התגובה הראשונית היא – "גולף? באמת? איך הגעת לזה?" כאילו שגולף הוא הספורט המוזר ביותר בעולם. כאילו שמשחק הגולף הוא כל כך ייחודי וכל כך ביזארי, שעצם המחשבה על כך הופכת אותי לנדיר לא פחות מחד קרן.
אז למה בכלל המילה גולף מביאה להרמת גבה? מה מוזר בזה? אני יכול לחשוב בקלות על לפחות חמישה תחומי ספורט שמוזרים הרבה יותר מגולף:
שחייה צורנית- למה שמישהו ירצה לעשות צורות במים?
הדיפת כדור ברזל- למה שמישהו ימצא בתוכו חשק כל כך עז להרים כדור ברזל, להסתובב במהירות ולזרוק אותו באוויר?
קפיצה במוט- למה? רק למה מספיק כאן לחלוטין!
רודיאו-                 (אפילו לא צריך לכתוב כאן למה)
וכמובן המטופש ביותר, ועדיין מוכר כספורט לגיטימי- קרלינג. אם אנשים מבחוץ מגדירים את הגולף כספורט מוזר, כנראה שמעולם הם לא צפו בקרלינג.

הרעיון במשחק הקרלינג הוא ששתי הקבוצות מתחרות מי יהיה יותר קרוב למרכז המטרה, וזאת על ידי החלקת "אבנים" על קרח הכי לאט שרק אפשר. ובזמן שאחד מחברי הקבוצה מחליק את ה"אבן" בעדינות, שאר הקבוצה מטאטא את הקרח. מטאטא! ממש ככה.
יצא לי להתנסות בקרלינג במהלך שהותי בשוודיה. ואם יש דברים שצריך לנסות בכדי ליהנות מהם, זה לא זה. אגב בשוודית פעולת הטאטוא נקראת "SUPA", באופן תמוהה, אותה מילה ממש משמשת גם לציון דבר מה חסר ערך.
אז נכון שבגולף יוצא לך לעסוק מעט בגינון במהלך המשחק, לגרף את הבאנקר, לחפור חורים בדשא, למלא אותם בחול, לקלטר את הצ'יפמארקס. אבל זה חלק מההווי,  זה לא חלק מהמשחק.

התגובה הבאה למשמע התחביב הספורטיבי שלי היא – "אתה לא נראה כמו שחקן גולף".
ברור, הרי שחקני גולף נראים כולם אותו הדבר, הרי בבה ווטסון וטייגר וודס תאומים. איך בכלל  אמור להראות שחקן גולף? שמן עם כרס וסיגר, או אולי גבוהה, חטוב ושרירי? אם מסתכלים על השחקנים המקצועיים אפשר למצוא מגוון של שחקנים מ אקסטרה סמול ועד XXL. ולהזכירכם שמסי, שחקן הכדורגל הטוב בעולם, נראה כמו ילד כאפות שלא מצליח להחזיק תור בסופר, ופדרר שהוא שחקן הטניס הטוב ביותר שהיה אי פעם בגלקסייה, בוכה כמו ילדה קטנה בכול פעם שהוא מנצח בטורניר גדול. או מפסיד בטורניר גדול. או סתם ככה כי הוא בכיין.
אז מה בעצם אני רוצה להגיד? שאנשים שאינם מכירים גולף שבויים בקונספציות שגויות שלגבי המשחק. ויכול להיות שהיכרות נכונה עם המשחק, תוכל להפוך אותו בקלות להרבה יותר מוכר. הרי איזה עוד ענף ספורט מאפשר לך לבלות שעתיים (לפחות) בחוץ, בשמש, באוויר הפתוח, אינו מצריך ממך כושר קרבי ומשלב מפגשים חברתיים ומאתגר אותך כל פעם מחדש?
בטח שלא קרלינג.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על לא קרלינג

  1. אהבתי והשכלתי… (לא ידעתי שלספורט המוזר ההוא קוראים קרלינג… אני בכל זאת מעדיפה קרטינג…
    וכנראה שלכולם יש סטיגמות על ענפי ספורט כאלה ואחרים)
    אבל לגבי הגולף….
    אני יודעת שאם אני משחקת גולף פחות מפעמיים בשבוע, משהו חסר לי.
    אין על גולף!
    או שאתה חושב שזה מוזר או שאתה פשוט מכור!

    Liked by 1 person

כתיבת תגובה